این داستان در مورد خودروهای جمع آوری شده است که همچنان با قیمت های بالا به خریداران فروخته می شوند




















آژانس نفت و گاز


آژانس نفت و گاز گزارش می دهد؛

این داستان در مورد خودروهای جمع آوری شده است که همچنان با قیمت های بالا به خریداران فروخته می شوند
آژانس نفت و گاز: بررسی قیمت خودروهای مونتاژ شده در کارخانه ها و بازارها همچنان نشان می دهد که این خودروها با قیمت های بالا به فروش می رسند. مشکلی که چندی پیش مورد اشاره و اعتراض معاون حمل و نقل وزارت حراست قرار گرفت.




به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، با وجود رکود شدید بازار خودرو در هفته ها و ماه های اخیر و بلاتکلیفی بازار، همچنان قیمت خودروهای مونتاژی بالا در سایت ها و فضای مجازی تبلیغ می شود و فروشندگان قیمت های بالایی را برای آن در نظر می گیرند. این دسته خودروها را می طلبند اول اینکه این مشکل به دلیل قیمت بالای کارخانه ای این خودروها است.
این در حالی است که مقایسه قیمت های بین المللی این خودروها با داخلی نشان از اختلاف عمیق و بزرگی دارد که گاهی به 2 برابر می رسد و به گفته کارشناسان از 60 تا 70 هزار تومان به دست مصرف کنندگان می رسد.
بررسی قیمت جهانی خودروهایی مانند دیگنیتی، فیدلیتی، هایما، جک، لاماری، تیگو و … نشان می دهد که تمامی این خودروها در رده قیمتی زیر 20 هزار دلار قرار دارند اما قیمت کارخانه آنها 30 هزار تومان بیش از 30 هزار تومان.
تیگو 7 پرو خودرویی است که در ماه های اخیر به دلیل قیمت 1.8 میلیارد تومانی مورد بحث، اظهار نظر و تست قرار گرفته و با میانگین نرخ دلار (حدود 30 هزار تومان) خودروی 60 هزار تومانی در نظر گرفته می شود. دلار!
کارشناسان از نظارت ضعیف بر قیمت گذاری این خودروها گلایه دارند و می گویند از آنجایی که واردات خودرو در سال های گذشته ممنوع بوده و همچنان این ممنوعیت پابرجاست، شاهد سوء استفاده های زیادی در این زمینه هستیم.
حتی پیش از آن نیز «چهره منطقی» معاون حمل و نقل وزارت صمت در گفت وگویی گفته بود: مقایسه قیمت خودرو در بازار کشوری مانند چین با بازار داخلی نادرست است، اما میزان آن. سودی که کلکسیونرها آن را ناعادلانه می دانند.
در این زمینه رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودرو کلانشهر به خبرنگار ایرنا گفت: یک سازمان، نهاد یا شورا باید قیمت گذاری را کنترل کند.
سید موتمنی گفت: هر خودرویی قیمت ثابتی دارد و باید با سود مناسب به دست مصرف کننده برسد نه اینکه واردکنندگان و مونتاژکنندگان به هر قیمتی که می خواهند به مردم بفروشند.
وی افزود: در عین حال کارخانه های مونتاژ 30 قطعه را به صورت یکجا و به صورت عمده خریداری می کنند. سازمان بهداشت جهانی آنها پول در می آورند و به صورت اعتباری خرید می کنند، اما در مدت زمان کوتاهی به مشتریان داخلی با قیمتی متورم می فروشند.
این مقام صنفی خاطرنشان کرد: مسائل قیمت جهانی خودرو، نرخ تعرفه، هزینه های اضافی، هزینه های دفع و… باید یک بار برای همیشه روشن شود تا مشتریان بتوانند راحت تر نرخ ها را هضم کنند.

ایندکسر

حتما بخوانید:
آیا ایالات متحده هرگز استراتژی ملی برای آزمایش COVID-19 خواهد داشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum instagram beğeni bayan escort - vip elit escort html nullednulled themesMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaGeciktiriciMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Bozdurma