تعطیلی مدارس سود دانش آموزان دارای معلولیت را تهدید می کند


ماهها بدون هیچگونه خدمات آموزشی ویژه ای ، رفتارهای شیرین جوشوا ناظرو 14 ساله گاهی جای خود را به تجاوزهای تهاجمی می دهد که قبل از همه گیری کنترل می شد.

شارون مک گرگور که از چند سال پیش که با پدرش ملاقات کرد با پدرش درگیر شد ، گفت: بخشی از پیشرفت جاش لغو شده است و هیچ برنامه ای برای جبران آن وجود ندارد.

ناامیدی مشابه بسیاری از 7 میلیون دانش آموز معلول کشور ، گروهی که 14٪ دانشجویان آمریکایی را تشکیل می دهند ، مشترک است. طرفداران این دانش آموزان می گویند ماه های طولانی آموزش در خانه و تلاش های بی وقفه برای گشودن مدارس ، بحرانی را که با انتقال به آموزش از راه دور در ماه مارس آغاز شد ، تشدید می کند.

بعضی از مدارس دانش آموزان با نیازهای بالا را در گشایش برنامه ها اولویت می دهند و تعداد کمی از آنها را به دانشگاه هایی که در غیر این صورت به آموزش از راه دور پایبند هستند ، باز می گردانند. اما این گزینه ها فقط وقتی درد اضافی ایجاد می کنند که به دلیل ویروس برگردانده شده اند ، و معلمان می گویند جلسات ویدئویی سفارشی جایگزین ضعیفی برای تجربیات کلاس است.

والدین که نگران مشکلات کودکان در مهارت ها و رفتار خود هستند ، چالش های قانونی را دنبال می کنند و می خواهند خدمات آرایش داشته باشند. بسیاری نگرانند که بازیابی زمین از دست رفته غیرممکن باشد.

رابین لیک ، مدیر مرکز کشف مجدد آموزش عمومی ، گفت: “بازگشت به عقب چیزی است که بازیابی در آن بسیار بسیار دشوار است.”

در اقدامی که به نظر می رسید اهمیت یادگیری شخصی را درک می کند ، نیویورک روز یکشنبه اعلام کرد که بزرگترین سیستم مدارس کشور را برای یادگیری شخصی باز می کند ، از جمله برنامه هایی که به دانش آموزان با نیازهای ویژه در همه سطوح ارائه می دهد. این اعلامیه پس از بسته شدن مدارس در نیویورک به دلیل افزایش تعداد موارد COVID-19 ، چرخش بزرگی به خود گرفت.

بر اساس گزارش اخیر اداره حسابداری ایالتی ، مناطق مدارس همچنین در تلاشند تا خدمات تضمینی مانند فیزیوتراپی را که باید شخصاً انجام شود یا به تجهیزات نیاز دارند ، ارائه دهند.

گریفین استینر ، دانش آموز کلاس ششم ، برای آرامش خانواده اش ، چهار روز در هفته در اواسط ماه اکتبر به مدرسه بازگشت ، زمانی که دانش آموزان آموزش ویژه از اولین کسانی بودند که به کنمور ، توناوندا ، منطقه مدرسه آزاد اتحادیه در غرب نیویورک بازگشتند. . اما این ادامه پیدا نکرد. اندکی قبل از شکرگذاری ، این منطقه اعلام کرد که به دلیل افزایش تعداد ویروس ها در منطقه ، به یادگیری کاملاً از راه دور باز خواهد گشت.

مادر گريفين ، داون ، معلمي كه از راه دور كلاسهاي پيش دبستاني خود را براي كودكان 4 و 5 ساله اداره مي كند ، اين وضعيت را “به طرز نااميدكننده اي غير ممكن” خواند. بعد از توقف اولیه در بهار ، گریفین که غیرکلامی است و مبتلا به اوتیسم است ، بعد از صبحانه کفش های خود را می پوشد تا منتظر اتوبوس بماند و از دست دادن روزمره گریه کند.

مادرش كنار او ایستاد و هر روز چندین بار دروس کامپیوتر را تایپ و خارج می كرد. وی گفت: “درک مفهوم مدرسه بودن برای او واقعاً سخت بود.”

او گفت که مجبور کردن او به چرخش دوباره “یک شکست بزرگ در زندگی او خواهد بود”.

قانون فدرال در مورد آموزش افراد دارای معلولیت ، آموزش عمومی رایگان برای کودکان معلول را تضمین می کند و خدمات “جبرانی” را مجاز می داند اگر یک آژانس آموزش دولتی ، در پاسخ به یک شکایت ، تصمیم بگیرد که کارهای بیشتری باید انجام شود. اکنون والدین شروع به طرح مطالبات می کنند.

فیلیس ولفرام ، مدیر اجرایی هیئت مدیره آموزش ویژه یا CASE ، گفت: “این در حال تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ برای مدیران محلی ما است.”

جبران هر ساعت از دست رفته – همراه با ارائه خدمات از قبل غیرممکن است. وی گفت ، معلمان باید قبل از توقف یا تغییر خدمات ، تصمیمات فردی را براساس مکان دانش آموز در مقایسه با وضعیت خود بگیرند.

گفتاردرمانی تارا کرک پاتریک گفت جلسات ویدئویی که وی از دفتر مدرسه خود در کومال ، تگزاس اداره می کند تقریباً شبیه گفتار درمانی رو در رو نیست. در این ویدئو ، او نمی تواند میز دانشجویی را لمس کند تا آنها دوباره به مسیر او برگردد.

هنوز هم او معتقد است که معلمان و خانواده ها در این شرایط تمام تلاش خود را می کنند.

وی گفت: “این بی عیب نیست … و در حال حاضر هیچ کاری از عهده ما بر نمی آید.”

همه موافق نیستند. یک دادخواست فدرال ، که به نام هر بخش آموزش و پرورش ایالتی در این کشور است ، به دنبال صدور حکم دادگاه برای فوراً باز کردن مدارس برای دانش آموزان با نیازهای ویژه یا صدور بن کارت برای والدینی است که مجبور به ترک کار یا استخدام کمک در خارج از کشور برای پر کردن خلا هستند.

قاضی نیویورک با رد این دادگاه صلاحیت دادگاه را رد کرد ، اما نه قبل از اینکه بیش از 500 خانواده در 35 ایالت برای امضا حرکت کنند.

وکالت پاتریک دونوهو ، که شکایت خود را مطرح کرده و قصد دارد به رد آن اعتراض کند ، گفت: “آنچه اتفاق می افتد یک وحشت است.” “ما بچه هایی داریم که راه می روند ، حالا آنها راه نمی روند. کودکانی که صحبت می کنند اکنون صحبت نمی کنند. کودکانی که مشکلی در آموزش نداشته اند ، اکنون روی زیره آموزش داده نمی شوند. “

دونوهو گفت ، دانش آموزان مسن خارج از خدمت وقت بهبودی نخواهند داشت. قانون فدرال به دانشجویان معلول خدمات آموزشی تا سن 21 سالگی را می دهد.

به گفته وولفرام ، مربیان نگرانی والدین در مورد عقب ماندگی دانش آموز را دارند ، اما آنها “در معرض بیماری همه گیر” و قوانینی هستند که توسط مدیران و بخشهای بهداشتی تصویب شده است.

وی گفت ، حتی یک مدرسه کاملاً باز نیز کافی نخواهد بود.

وی با اشاره به کمک احتمالی دولت های محلی ، ایالتی و فدرال گفت: “این امر به منابع موجود بسیار بستگی خواهد داشت.” “و آیا کارمندی برای انجام آن داریم؟ موانع زیادی وجود دارد.”


منبع: dandan-khabar.ir

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*