تکثیر استاندارد فونیکس توضیحات مربوط به تمدید لوگوی سازمان ملی استاندارد ایران




















آژانس نفت و گاز



تکثیر استاندارد فونیکس توضیحات مربوط به تمدید لوگوی سازمان ملی استاندارد ایران
به گفته آژانس نفت و گاز، تغییر همیشه در حال وقوع است و توسعه و رشد مستلزم تغییر است. این یکی از مهم ترین اصول مدیریتی است که در دانشگاه ها تدریس می شود و هر مدیر موثری برای ایجاد تغییرات اساسی تشویق می شود تا تغییرات کوچک و بزرگی ایجاد کند.




همیشه تغییر وجود دارد و تکامل و رشد مستلزم تغییر است. این یکی از مهم ترین اصول مدیریتی است که در دانشگاه ها تدریس می شود و هر مدیر موثری برای ایجاد تغییرات اساسی تشویق می شود تا تغییرات کوچک و بزرگی ایجاد کند. اما موضوع تغییر و تحول در کشور ما به گونه ای شده است که در جامعه امروز ایجاد تغییر به معنای بازی با آتش است.
اگر می خواهید بدانید چرا تحول در کشور ما با آتش بازی بازی می کند، خوب است به صفحات مجازی و نشریات مکتوب و واکنش های رسانه ای اخیر در سازمان ملی استاندارد توجه کنید. پس از آن متوجه خواهید شد که چگونه تغییر ظاهر آرم سازمان ملی استاندارد ایران که قرار بود ماهیت ققنوس وار این سازمان را پس از انحطاط سالیان متمادی بازتولید کند، باعث چنین مخالفتی شد. .
اما بهتر است به جای پرداختن به این تجارت انحرافی و یک طرفه مزاحم که با رمز بازگشت به طرح اصلی استاد ممیز آغاز شده است به نحوه تغییر این لوگو بپردازیم، چرا آرم سازمان ملی اصلا استانداردهای ایران تغییر می کند؟
در پاسخ به این سوال، بد نیست در ابتدا یادآوری کنیم که نام سازمان ملی استاندارد ایران مدتی است که تغییر کرده است، بنابراین با تغییر نام و مأموریت و مأموریت های قانونی سازمان، سایر ارکان آن باید همچنین برای ما و حتی برای قبلی آرم دولت که نماد و نشانه سازمان است باید پاسخگوی چالش های جدید باشد.
از سوی دیگر تلاش شده تا این تغییرات در طراحی مجدد لوگو جزئی باشد و به هویت بصری و ذهنیت مخاطب و هنر مطالبه گر و آماتور جامعه ایرانی لطمه ای وارد نکند، ضمن اینکه قوانین داخلی و بین المللی منع شده است. برای تغییر آرم سازمان ملی با استانداردسازی، ایران وجود ندارد و حتی برخی از برندهای معروف بین المللی و دولتی مانند ایزو، اپل، سامسونگ و ناسا و حتی شرکت های مرتبط با دولت ایران مانند شرکت ملی پست، ملی بانک ایران و ایران خودرو سابق بلافاصله لوگوی سازمان شما را به این رنگ تغییر دادند. البته نظرات کارشناسان همواره محل رجوع و احترام ویژه برای مدیریت سازمان ملی استاندارد بوده و با کمال میل به این نظرات گوش داده و به آن پایبند بوده و در صورت لزوم بارها آن را در سازوکارهای قانونی برنامه ریزی می کنند. اما وقتی عده ای روی موج رسانه ای می نشینند و با اعمال فشار و جو، نظرات غیر کارشناسی خود را به سازمان ملی استاندارد تحمیل می کنند، این سازمان باید از حق قانونی خود برای جایگزینی لوگوی بازطراحی شده استفاده کند.
علاوه بر این، مخاطبان فرهیخته و هنردوستان باید بدانند که همانطور که قبلاً گفته شد، سازمان مجبور به طراحی مجدد لوگوی خود بود، اما با وجود همه اینها، تلاش کرد تا از اثر ارزشمند استاد فقید مارتسا مامیز که در سال 1364 طراحی شده بود، صرف نظر کند. بر اساس مقتضیات آن زمان بود، نبود.
سازمان ملی استاندارد ایران در رویکرد جدید خود برای بازآفرینی لوگوی این سازمان، تنها به گشایش و احیای این اثر بسنده کرده و در این فرآیند حساس، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا ظاهر و شکل اصلی آن را به کار گیرد و حتی به مفهوم کار که به صورت دو فلش بالا و پایین است که حرف لاتین S را تشکیل می دهد که بیانگر کلمه استاندارد و قابل فهم برای کشورهای خارجی و ساکنان آنها و منعکس کننده مفهوم حداقل و حداکثر است. باعث آسیب نشه .
این اتفاق در جریان تصویب این نامه در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای عالی اداری در مهرماه 1392 رخ داد. «مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی» به «سازمان ملی استاندارد ایران» تغییر نام داد و از وزارت صنعت به نهاد ریاست جمهوری منتقل شد. حاصل نوشته روی تابلوی طراحی شده توسط پروفسور مرتضی مامیز، این موسسه که مخفف انگلیسی عبارت “موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران” است با نام ISIRI درج شده است که مخفف “مؤسسه” بود. استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، باید مخفف انگلیسی «ایرانی» باشد. «سازمان ملی استانداردسازی» باید به عبارت INSO تغییر یابد، آنچه قبلاً لازم بود و حدود 10 سال پیش و در سه دولت گذشته، سابق دولتمردان برای اینکه مورد انتقاد قرار نگیرند از آن پرهیز کردند و حتی دولت قبل دولت بعدی را موظف به تغییر آرم در جلسه معاونین اداری خود کرد. تاو
اگرچه دولت قبل تغییری در قانون ایجاد نکرد، اما سعی کردیم با تصویب فرهنگستان زبان فارسی برای این مشکل چاره اندیشی کنیم. از این رو در ارتباط با مکاتبات مختلف بین المللی و درخواست تغییر آرم سازمان ملی استاندارد و سایر دستورات اجباری دولت، پیش از این تلاش شد تا این نشان ملی با حداقل تغییرات به روز شده و در سطح بین المللی تبلیغ شود.
یکی دیگر از دلایل تغییر لوگوی سازمان ملی استاندارد کاهش بوروکراسی اداری و سهولت استفاده از لوگو در مکاتبات اداری و درج آن بر روی محصولات مختلف بود، زیرا دستورالعمل استفاده از آن در داخل و خارج از کشور برای افراد مختلف متفاوت بود. محصولات و این مشکل تولیدکنندگان بود. و این امر باعث شد تا صادرکنندگان با مشکلات زیادی مواجه شوند، بنابراین در طراحی مجدد نشان، به گونه ای انجام شد که کتیبه های داخل نشان همچنان به فارسی ایرانی از سمت راست و کلمه انگلیسی INSO، مخفف نام جدید سازمان ملی استاندارد، از سمت چپ قابل مشاهده است، بنابراین نیاز به بازطراحی بسته بندی محصولات برای بازارهای داخلی و خارجی از بین رفته و وحدت بصری در لوگو ایجاد می شود.
علاوه بر موارد فوق، به منظور تمایز لوگوی استاندارد از لوگوی قبلی، طی فراخوانی گسترده، تیم طراحی مجدد انتخاب شد که به احترام مرحوم پروفسور مرتضی مامیز، نام آنها ذکر نخواهد شد. روند بسیار مفصلی را طی کردند و پس از تکمیل نکات ذکر شده، پیشنهاد تغییر رنگ نشان از سیاه و آبی به سبز فارسی را دادند که از سال 1930 به نام ایران و فرهنگ ایرانی در فرهنگ لغت رنگ ها به ثبت رسید. ، تا هویت ملی در نشان جدید و نشان استاندارد ایران تقویت شود. پرچمی باشد که نشان دهنده تاریخ کهن ایران اسلامی باشد.
در نتیجه آنچه گفته شد، این نه پاسخی به سخنان انتقادی و نه پاسخی به کارشناسان، بلکه یادبودی است که از طریق آن توانستیم آنچه را که استاد بلامنازع هنر استاد میمیز در قالب نشانه خلق کرده است، بازخوانی کنیم. . طراح روی بازتولید استاندارد نشان دولتی کار کرد.

ایندکسر

حتما بخوانید:
امروز آسیا: رهبر ساموآ خواستار آرامش پس از پرونده COVID است

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum bayan escort - vip elit escort lyft accident lawyer html nullednulled themesGeciktirici