در این راستا بهتر است که استفاده از مبلمان، صندلی و میزهای اداری به خوبی برای آن فضا صورت بگیرد. انتخاب مبلمان اداری که شامل میزهای کار استاندارد و نیز مبل و صندلی های ویژه کارمندان و ارباب رجوع می شود در موفقیت آمیز بودن طراحی داخلی دفتر اداری تاثیر بالایی دارد. یکی از نکات مهم در طراحی داخلی اداری و دفتر کار جداسازی فضا های مختلف شرکت می باشد. فضای استراحت کارکنان در اداره یکی از پرکاربرد ترین فضاهای ادارات است که متاسفانه در ادارات کشور ما این فضا وجود ندارد. طراحی دکوراسیون اداری مدرن یکی از دغدغه های بزرگ برای مدیران و طراحان داخلی است و علاوه بر این محل کار افراد خانه دوم آن ها است بنابراین باید دکوراسیون محیط اداری را به محیطی استاندارد و کاربرپسند تبدیل کنید. کار کردن در یک فضای راحت و جذاب می تواند نقش مهمی در روحیه و بهره وری افراد در محیط کار داشته باشد.

مخفی کردن کابل های الکترونیکی ناخوشایندی را با حفاری از طریق کابینت یا میز خود برای کشیدن سیم از سوراخ های تعبیه شده . یک مشاور حرفهای میتواند به شما کمک کند تا دفتر خود را مطابق با اصول و عناصر فنگ شویی سازماندهی و تزئین کنید. استفاده از مبلمان فلزی و چرمی با رنگ های خنثی در رسمیت بخشیدن به محیط تاثیر زیادی دارد. بنابراین تا حد امکان سعی کنید محیط هایی را برای دفتر کار خود انتخاب کنید که دارای پنجره و نور طبیعی هستند. محیط های تاریک با نور کم بیشتر برای رسیدن به آرامش و استراحت مناسب می باشد پس توصیه می شود برای محیط اداری از نور کم استفاده نکنید زیرا نبود نور کافی در محیط کار باعث خستگی و خواب آلودگی پرسنل می شود. طراحی دکوراسیون اداری احتیاج به تخصص و مهارت بیشتری نسبت به منازل مسکونی دارد زیرا دکوراسیون منزل باید مطابق سلیقه افراد ساکن در آن باشد اما محیط های اداری باید به گونه ای باشد تا علاوه بر رسمی بودن محیط و داشتن هنجار و نظم با مخاطب خود با هر سلیقه ای ارتباط بر قرار کند و جذاب و دلنشین باشد چون منافع سازمانی در آن اولویت بسیار زیادی دارد و محیط می تواند در جذب اعتماد مشتری تاثیر گذار باشد.

اینکه شما در طراحی داخلی تجاری از المان هایی منحصر به فرد استفاده کنید باعث می شود در بین سایر ساختمان ها جلب توجه کرده و مشتری های بیشتری را به سمت خود جذب کنید. شما باید طراحی که متناسب با ابعاد و معماری مرکز تجاری شما است را انتخاب کرده و پیاده نمایید. برای طراحی داخلی اداری باید نکاتی را مورد توجه قرار داد و مطابق با آن ها اقدام به اجرای آن طرح کرد. اگر قصد بازسازی ساختمان اداری یا طراحی آن را دارید باید به نکاتی که در مقاله فوق ذکر شد را مد نظر قرار دهید. جداسازی محیط کار پرسنل و قرار دادن حریم شخصی برای آنها به افزایش تمرکز و آرامش روانی کارمندان منجر خواهد شد. مثلا استفاده از یک رنگ مشخص در تمام محیط دفتر کار و یا شکل نورپردازی تکراری، منجر به داشتن دکوراسیون اداری کاربردی و شیک نخواهد شد. در طراحی مدرن دکوراسیون اداری باید نکات کلیدی مهم از قبیل رنگ و نور و مبلمان و وسایل کاربردی را در الویت قرار دهید. توجه داشته باشید که نور مناسب در محیط کار سبب می شود تاثیر مستقیم بر افزایش انرژی کارکنان داشته باشد. وبه کار گیری چه نوع و سبک و سلیقه ای در این محیط بهترین بازدهی را به خوهد داشت؟

پر اهمیت ترین وسایل برای اتاق مدیریت مبلمان اداری آن است و برای انتخاب و چینش آن باید بسیار با ظرافت عمل کرد.برای انتخاب سبک مناسب اتاق مدیریت باید به تم اتاق یا رنگبندی اتاق نیز توجه داشت و برای طراحی دکوراسیون اداری این اتاق باید از مبلمان اداری شیک و رسمی استفاده شود. بنابراین شارین آرک قصد دارد در این مقاله نکات مهمی در مود طراحی داخلی و دکوراسیون اداری با انواع نورپردازی ، رنگ بندی، مبلمان و … طراحی دکوراسیون اداری شیک تا حدودی کار دشواری است بنابراین بهتر است در این زمینه اطلاعات کافی را داشته باشید. از این رو بسیار مهم است که برای طراحی و اجرا از افراد خبره، با دانش و با تجربه کافی در این زمینه بهره ببریم. به عبارتی طراحی اداری و محیط کار تاثیر مستقیمی با افزایش یا کاهش عملکرد سازمانی دارد و اگر طراحی داخلی محیط کار به طور صحیحی انجام شود سبب رضایت کارکنان، افزایش راندمان و بازدهی آن ها، حس مالکیت و تعلق، مشارکت و کار تیمی کارکنان می شود که در نهایت رضایت شغلی را میسر می سازد. از این رو در طراحی دکوراسیون اداری از انواع پارتیشن بندی های مناسب برای جداسازی محیط کار کارمندان استفاده می شود.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد طراحی داخلی اداری و دفتر کار لطفا از سایت ما دیدن کنید.

ایندکسر