علی رغم وعده ها ، تعداد کمی از افراد در ایالات متحده برنامه های مربوط به قرار گرفتن در معرض COVID-19 را می پذیرند


کمتر از نیمی از ایالات و سرزمینهای ایالات متحده – در کل 19 کشور – این فناوری را به طور گسترده در دسترس قرار داده اند. و طبق تجزیه و تحلیل آسوشیتدپرس ، اکثر آمریکایی ها در چنین مکان هایی این ابزار را فعال نکرده اند.

داده های 16 ایالت ، گوام و منطقه کلمبیا نشان می دهد که 8.1 میلیون نفر تا پایان ماه نوامبر از این فناوری استفاده کرده اند. این رقم از هر 14 میلیون نفر از 110 میلیون نفر در این مناطق حدود یک نفر است.

از لحاظ تئوری ، چنین برنامه هایی می توانند یکی از دشوارترین کارها را در مبارزه با بیماری همه گیر پشتیبانی کنند: پیگیری تماس افراد آلوده به ویروس کرونا برای آزمایش و جدا سازی در صورت لزوم. به گفته کارشناسان و مصرف کنندگان ، در عمل ، اطلاعات غلط گسترده COVID-19 ، پیچیدگی این فناوری ، کارگران بهداشتی که بیش از حد نیاز به تأیید سریع تشخیص دارند و کمبود عمومی اطلاعات از موانع است.

جسیکا ویتاک ، دانشیار دانشکده تحقیقات اطلاعات دانشگاه مریلند گفت: “موارد زیادی بر خلاف این کار می کنند.” “متاسفانه ، در ایالات متحده ، COVID بسیار سیاسی تر از هر کشور دیگری است. فکر می کنم روی تمایل افراد به استفاده از ابزاری برای ردیابی آن تأثیر بگذارد. “

واشنگتن روز جمعه گفت بیش از 1 میلیون نفر از ساکنان – تقریباً 13٪ از جمعیت این ایالت – در چهار روز اول فناوری اطلاع رسانی جدید خود را فعال کرده اند.

ایوان متاکساتوس ، وکیل مدافع شارلوت ، کارولینای شمالی از اینکه در ماه نوامبر از برنامه ردیابی کشورش به نام SlowCOVIDNC مطلع شد ، هیجان زده شد. او بلافاصله او را بیرون کشید و والدین و همسر باردار خود را وادار کرد که از او الگو بگیرند.

اما هنوز از ایالتی که این برنامه را در ماه سپتامبر با سر و صدای کم راه اندازی کرده است ، بهتر هستند. از حدود 10.5 میلیون ساکن این ایالت ، فقط 482.003 نفر آن را تا پایان ماه نوامبر نصب کرده اند.

متاکساتوس گفت: “تا زمانی که همه از آن استفاده نکنند عالی نخواهد بود ، اما از هیچ چیز بهتر است.”

اپل و گوگل به طور مشترک فناوری اصلی پشت چنین برنامه هایی را توسعه داده اند که از سیگنال های بی سیم بلوتوث برای شناسایی ناشناس در زمانی که دو تلفن وقت را در مجاورت می گذرانند استفاده می کند. اگر یک کاربر برنامه از نظر ویروس مثبت باشد ، تلفن آن شخص می تواند اعلانی را به افراد دیگری که با آنها وقت گذرانده اند تحریک کند – بدون اینکه اسامی ، مکان ها یا سایر اطلاعات شناسایی را فاش کند.

در کشورهایی مانند کلرادو ، کانکتیکات ، مریلند و واشنگتن و همچنین واشنگتن ، کاربران آیفون حتی مجبور نیستند برنامه ای را بارگیری کنند. در واقع ، اپل از کاربران می خواهد تا با تنظیم تنظیمات تلفن خود از پنجره های بازشو برای فعال کردن سیستم اعلانات استفاده کنند.

در این کشورها میزان فرزندخواندگی به طور قابل توجهی بیشتر است. اما حتی در موفق ترین ایالت ، کانکتیکات ، فقط حدود یک پنجم از کل ساکنان به این ردیابی پیوسته اند.

برنامه ویرجینیا COVIDWISE در تاریخ 5 آگوست راه اندازی شد و اولین کسی بود که به صورت زنده منتشر شد. از آن زمان به بعد ، از هر ده نفر ، کمتر از یک نفر آن را بارگیری کرده اند ، اگرچه ایالت تخمین می زند که تقریباً 20٪ از باکره های سنی 18 تا 65 سال این کار را با تلفن هوشمند انجام داده اند. بارگیری برنامه دلاور حدود 7٪ از جمعیت این ایالت را تشکیل می دهد.

سایر ایالت های مورد تجزیه و تحلیل در ایالات متحده نرخ فرزندخواندگی بسیار کمتری دارند.

نیویورک برنامه خود را در اول اکتبر منتشر کرد. اخیراً از 1 میلیون بارگیری عبور کرده است که تقریباً 5٪ از جمعیت است. نیوجرسی و پنسیلوانیا با 4٪ سرعت بارگیری ، مصرف کمتری دارند.

پذیرش حتی در وایومینگ ، داکوتای شمالی ، میشیگان ، نوادا و آلاباما کمتر است ، و مصرف کنندگان فقط 1٪ تا 3٪ از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهند.

توسعه دهنده برنامه ایرلندی NearForm می گوید بیش از یک چهارم مردم ایرلند از برنامه COVID-19 خود استفاده می کنند. دستیابی به چنین کششی در چهار ایالت آمریكا كه كاربردهای مشابهی در آنها ایجاد شده مشكل تر است: نیویورك ، نیوجرسی ، پنسیلوانیا و دلاور.

در ایرلند ، “لاری برین” ، مدیر ارشد بازرگانی NearForm ، گفت: “همه طرف های اختلاف سیاسی با یک پیام ثابت در مورد آنچه که ما باید انجام دهیم ، گرد هم آمده اند.” “این بحث همچنان در کنار دریاچه شما ادامه دارد.”

در هرجای دیگر اروپا ، مصرف بلعیده شده است. آلمان و انگلستان دارای میزان نفوذ مشابه با ایرلند هستند. طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط MIT Technology Review ، در فنلاند این رقم 45٪ است. با این حال ، در فرانسه ، کمتر از 4٪ از مردم از برنامه رسمی COVID استفاده می کنند ، که از رویکرد اپل-گوگل برای ورود به سیستم جمع آوری اطلاعات سرزده تری که نگرانی های مربوط به حریم خصوصی و مسائل فنی را ایجاد می کند ، جلوگیری می کند.

کارشناسان امنیتی سیستم Apple-Google را به دلیل محافظت از ناشناس بودن کاربران تحسین کردند ، اما فروش آن برای بسیاری از افراد دشوار بود. مصرف کنندگان آمریکایی می گویند وابستگی به احزاب ، نگرانی درباره حریم خصوصی و ننگ پیرامون COVID-19 مشارکت را پایین نگه می دارد. کمبود تلاش برای افزایش آگاهی در ایالت و فدرال کمکی نکرد.

همچنین آنها هیچ مشکلی از نظر فناوری یا بوروکراتیک ندارند.

لی مک فارلند ، یک افسر وام برای گرند فورکس ، داکوتای شمالی ، مشتاق دانلود برنامه Care19 Alert از ایالت خود بود ، اما گفت که پس از دریافت ویروس در اواخر ماه اکتبر نمی تواند روی دکمه “به دیگران بگویید” کلیک کند.

برنامه مک فارلند در بیانیه ای گفت: “در صورت مثبت بودن آزمایش ، یک افسر بهداشت عمومی با کد شما تماس گرفته و آن را تأیید می کند.” “این اطمینان می دهد که فقط افراد مثبت تایید شده با COVID-19 می توانند اعلان ارسال کنند.”

مک فارلند گفت که فراموش کرده است به متخصص بهداشت بگوید که این برنامه را روی تلفن خود نصب کرده است. وی نتوانست کارگر را برای بدست آوردن کد مورد نیاز ردیابی کند ، و از آن زمان برنامه را حذف کرده است.

با این حال ، حتی وقتی این روند کار می کند ، بسیاری از آکوتاهای شمالی در واقع دکمه را برای اطلاع دیگران نمی فشارند.

تیم بروکینز ، مدیر عامل توسعه دهنده برنامه ProudCrowd ، گفت که 91 نفر از 14000 کاربر فعال در داکوتای شمالی پس از تأیید مثبت دولت توسط آنها ، دکمه “اطلاع رسانی به دیگران” را فعال کرده اند. از 91 کاربر ، فقط 29 نفر دکمه را فشار داده اند که باعث 50 اعلان شده است.

هنوز هم ، بسیاری از کاربران می گویند که این برنامه را حفظ می کنند به این امید که دیگران مزایای بالقوه آن را ببینند.

دیوید واچتر ، مدیر اجرایی لنویر ، کارولینای شمالی ، گفت: “تقریباً در مورد هر کاری می توانید بگویید که افراد کافی این کار را نمی کنند ، اما هرکسی کاری انجام می دهد کمک می کند.” “من فکر می کنم ایالات متحده می تواند از یک دوز قوی E pluribus unum استفاده کند و دیگر فکر خودش را نکند و به فکر هموطنانمان باشد.”

———

اوبراین از پراویدنس ، رود آیلند گزارش می دهد. خبرنگار کلوین چان در لندن است.

———

آندرسون را در توییتر به آدرس https://twitter.com/BryanRAnderson و اوبراین در https://twitter.com/mattoyeah دنبال کنید.

———

اندرسون یکی از اعضای Associated Press Corps / Report for the America Statehouse News Initiative است. Report for America یک برنامه غیرانتفاعی ملی است که روزنامه نگاران را در اتاق خبرهای محلی قرار می دهد تا در مورد مسائل نامشخص گزارش دهند.




منبع: dandan-khabar.ir

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*