عوامل قیمت تمام شده خودرو در کشور


به گزارش پیام خبرگزاری نفت و گاز به نقل از خبرگزاری ایرنا، از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «منوچهار لگی» در گفت وگویی با تاکید بر نقاط قوت صنعت خودروسازی کشورمان در منطقه و جهان. وی افزود: سه ویژگی مثبت ما در منطقه از جمله در حوزه علم و فناوری، جزو پنج کشور برتر دنیا از نظر تخصص و مهندسان جوان هستیم. ویژگی دوم هزینه کلی است که در مقایسه با کشورهای مختلف منطقه کمتر است و در برخی مناطق نسبت به کشورهای منطقه بیشتر و در برخی کمتر از کشورهای منطقه هستیم.
با اشاره به اینکه بر اساس گزارش منتشر شده توسط موسسه بین المللی فیچ سولوشن، ایران در سال 2019 بیشترین بازدهی را در تولید خودرو در بین کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه داشته است، افزود: نقاط قوت ما در جهان مشابه نقاط قوت ما هستند. در منطقه ای است که در کنار هند و چین از کشورهای کم هزینه در ساخت خودرو هستیم و می توانیم خودرو و قطعات خودرو را با کیفیتی معین، ارزان تر و با استفاده از آن تولید کنیم. مزایای موجود
فرهنگ و رسانه باید نگاه مردم را به خودروهای ایرانی تغییر دهد
وی درباره انتقادات موجود به خودروسازی کشور نیز اظهار داشت: بیشتر انتقادات وارد است و ما آن را قبول داریم اما بخشی دیگر مربوط به تبلیغات منفی و گسترده در بازار است.
قائم مقام وزیر صامت افزود: در مجموع جو نسبت به تولید خودروی ایرانی منفی است و حتی اگر با بالاترین کیفیت تولید شود باز هم نسبت به محصولات خارجی خوب قضاوت نمی شود و در این زمینه این وظیفه است. فرهنگ و رسانه فعالان تغییر باشند فرهنگ غلط در جامعه.
معاون حمل ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید تمام تلاش خود را برای به دست آوردن محصولی که مایه افتخار ملی است و رسیدن به مراحل بهتر و توسعه بیشتر به کار گرفت، خاطرنشان کرد: اگر این فرهنگ اصلاح نشود، خود را از دست می دهیم. -نیروهای اعتماد به نفس تخصص کشور کاهش یافته و نتیجه آن مهاجرت نخبگان صنعتی به خارج از کشور خواهد بود.
لاگی با اشاره به اینکه عملکرد خودروسازان مورد قبول مردم نیست، گفت: انتقاد مشتریان از محصولات قابل قبول است؛ بخشی از این مشکلات مربوط به مدیریت خودروسازان است و بخشی دیگر ناشی از شرایط محیطی است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از پارامترهای مهم برای مشتری مدرن بودن محصولات است که به دلیل مشکلات فراوان 80 درصد محصولات مربوط به 15 تا 20 سال پیش است و تولید محصولات مربوط به دوران اخیر است. پنج سال محدود بنابراین در مقایسه با محصولات جهانی، برتری محصولات جدید یکی از عوامل شکل‌گیری ذهنیت عدم کیفیت محصولات داخلی در ذهن خریدار است.

سه راه برای داشتن یک ماشین با کیفیت
معاون حمل ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره گرانی محصولات به دلیل کیفیت پایین و انحصار دو شرکت خودروسازی داخلی گفت: در استراتژی جدید دولت سه راه برای ما تعریف شده است. یکی اینکه محصولات خارجی هم رده داخلی را وارد کنیم و با هم مقایسه کنیم و تفاوت ها را مشخص کنیم تا تولیدکننده داخلی به سمت بهبود محصول و فناوری های جدید برود.
وی منطقاً افزود: راه دوم این است که دو گروه خودروسازی داریم که گروه اول 90 درصد بازار را در اختیار دارند و گروه دوم خودروسازان خصوصی هستند که حجم پایینی دارند و تلاش می کنیم با تشکیل، ظرفیت را افزایش دهیم. یک کنسرسیوم . بین شرکت های خصوصی، به طوری که محصولات جمع آوری شده و به روز را عرضه می کنند و به لطف کیفیت و قیمت بالاتر از مخاطبان خود بهره می برند.
وی افزود: راه سوم به روز رسانی فناوری های موجود در صنعت خودروسازی است که منجر به حذف محصولات قدیمی و معرفی محصولات جدید می شود. به عنوان مثال خودروهای تارا و شاهین به طور نسبی توانستند رضایت مشتری را از نظر کیفیت جلب کنند و در نمایشگاه خودرو روسیه نیز توجه مخاطبان را به خود جلب کنند و احتمال صادرات و ورود آنها به بازار رقابتی روسیه زیاد است. .
معاون حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره قیمت خودرو نیز گفت: خودروی پراید متوقف شده و محصولی مانند کوئیک جایگزین شده است که وضعیت بهتری دارد و قیمت آن حدودا 180 تا 200 میلیون تومان یعنی تقریباً 6-7 هزار دلار.
وی خاطرنشان کرد: در واردات خودرو، تمرکز بر خودروهای زیر 10 هزار دلار، مدرن، با طراحی خوب، روش های نوآورانه و تولید کم هزینه است. تولیدات آینده ما همان نوع ماشین وارداتی خواهد بود که به عنوان مثال جایگزین کوییک خواهد شد.
تا پایان امسال لاتاری را حذف کنید
همچنین خاطرنشان می شود که با افزایش گردش مالی در بخش خصوصی و خودروسازان بزرگ، مکان یابی و ثبت نام خودروها آسان تر می شود. به طور کامل حذف خواهد شد. وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز نسبت به تعهدات زمانی خودروساز بسیار حساس بوده و حجم تحویل خودرو را بسته به تعهدات و زمان تحویل تعیین می کند و با افزایش تولید و واردات خودرو، صف مغازه ها از بین می رود. .
وی در پاسخ به سوالی درباره تفاوت شدید قیمت نهایی خودرو با فروش آن گفت: بر اساس نظارت بر قیمت گذاری خودرو می توان گفت که 85 تا 90 درصد قیمت تمام شده خودرو مربوط به مواد اولیه و فرآیند ساخت آن است. پس از آن تغییرات و ارتقاء دستمزدها تاثیر 3 درصدی دارد و دلیل دیگر این است که کانال های مالی ایران برای خرید خارجی مستقیم نیست و مجبور به استفاده از کانال های دیگر است، بنابراین 10 تا 15 درصد هزینه های مالی تاثیرگذار است. که باعث افزایش قیمت خودرو می شود و تمامی عوامل کنترل قیمت در اختیار خودروساز نیست.
معاون حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اگر به روش های مختلف بهره وری توجه شود، می توان افزایش قیمت ها را کنترل کرد اما تاکنون کار هماهنگ و جدی در این زمینه صورت نگرفته است. وی ادامه داد: یکی از دلایل این است که دو نوع تکنولوژی در خودرو وجود دارد. یکی محصول است و دیگری فناوری فرآیند تولید که باعث کاهش هزینه تولید می شود که ما نمی دانستیم، بخشی دیگر و از ذهنیت مدیران خودروسازی دور بودند و نمی کردند. در مورد آن بدانید. بر این اساس در برنامه جدید توسعه صنعت خودرو روی توسعه این دو نوع فناوری متمرکز شدیم که منجر به کارآمدی و کاهش هزینه تولید خودروسازان جهان شد.
روگی در عین حال سند تحول صنعت خودرو را یکی از برنامه های مهم سیاسی دولت خواند که به تحرک فنی خودروسازان، افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودروها منجر می شود.
اهمیت خودروسازی از نظر ارزش افزوده و اشتغال
وی در خصوص ضررهای مالی خودروسازان و مصرف کنندگان و جایگزینی واردات خودرو به جای تولید، با اشاره به دو عامل سیاسی و تیم مدیریتی قوی، گفت: بازار با تقاضای یک میلیون و 500 هزار نفری مواجه است. اگر قیمت هر خودرو را 10 هزار دلار در نظر بگیریم، 15 میلیارد دلار به دست می آید و با احتساب تقاضای بیشتر، برای واردات خودرو به 30 میلیارد دلار بودجه نیاز داریم که در دسترس نیست.
وی منطقا بیان کرد: تولید خودرو در دو عامل کلیدی صنعت ایران حرف اول را می زند. یکی ارزش افزوده و دیگری اشتغال. از این منظر صنعت خودرو در مقایسه با صنایع پتروشیمی، لوازم خانگی و سایر صنایع، صنعت درجه یک محسوب می شود، بنابراین در سطح ملی از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی طیف وسیعی از وظایف معاونت حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت را برشمرد و تصریح کرد: صنعت خودرو شامل خودروهای سبک و تجاری برای حمل و نقل مسافر و کالا و همچنین خودروهایی مانند کامیون، تراکتور، اتوبوس و مینی بوس وسایل حمل و نقل برقی، ریلی، هوایی، دریایی، حمل و نقل هوشمند که فناوری آن در سایر زمینه ها استفاده می شود، بهره وری صنعتی، محصولات جدید و استفاده از فناوری اطلاعات و مخابرات برای کاهش ترافیک، به عنوان مثال وظایف این معاونت در وزارت صنعت، معدن و تجارت.
این مقام مسئول به جایگاه صنعت حمل و نقل ایران در جهان اشاره کرد و افزود: در ارزیابی که در سال 2019 انجام شد از نظر تولید دچار رکود شدیم و در رتبه نوزدهم جهان قرار گرفتیم و یک سال قبل ما در جایگاه هجدهم قرار داشتیم. بر این اساس با برنامه ریزی و اجرای برنامه ریزی ها تلاش می کنیم در سال 2023 به رتبه 12 تا 15 جهان برسیم.

حتما بخوانید:
پمپ سانتريفيوژ صنعتی و خانگی استيل ضد آب 1 2 اسب راد پمپ مدل 3SS04

ایندکسر

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum instagram beğeni bayan escort - vip elit escort html nullednulled themesMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaGeciktiriciMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Bozdurma