پاسخ خبری انجمن صنعت خودرو




















آژانس نفت و گاز



پاسخ خبری انجمن صنعت خودرو
آژانس نفت و گاز: انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در بیانیه‌ای به ادعاهای غیرکارشناسی که این روزها موتورسیکلت‌سازان را از انجام مأموریت اولیه خود که کمک به تولید و بومی‌سازی این وسیله نقلیه و ایجاد اشتغال بازمی‌دارد، پاسخ داد. .




به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از خبرگزاری ایرنا، در پاسخ این انجمن به خبر مذکور (اصول خبر را اینجا بخوانید) آمده است:
به استناد موافقتنامه شماره 38454/ت/53172 مورخ 1394/04/02، هیأت محترم وزیران تولید موتورسیکلت کاربراتوری را از تاریخ 1394/12/29 ممنوع اعلام کردند که در این رابطه به موجب بند 2-5 مصوبه مذکور. ، تا پایان سال 2015، کارخانه ها می توانند محصولات موجود در انبار پلاک شما را بفروشند. اگر به آمار تولید برگردیم، در سال 1393، 453 هزار و 231 دستگاه، در سال 1393 – 632 هزار و 853 دستگاه، در سال 1395 – 736 هزار و 481 دستگاه موتورسیکلت تولید شده است. با نگاهی اجمالی به آمار می توان متوجه شد که بین سال های 93، 94 و 95 فاصله اندکی وجود داشته است و تنها دلیل اختلاف اندک افزایش در سال 95، توقف تولید و شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری بوده است و از آنجایی که موتورسیکلت کاربراتوری از ابتدای سال 1396 حذف شد و سیستم تزریق سوخت با آن جایگزین شد، کارخانه ها به دلیل عدم آموزش های لازم با محدودیت تولید مواجه شدند و آمار تولید در سال 1396 به 153 هزار و 119 دستگاه رسید. یعنی نسبت به تولید سال 1395 حدود 80 درصد کاهش داشته است. متاسفانه این کاهش محسوس باعث شد که تعداد افراد شاغل مستقیم از 32 هزار نفر به 16 هزار نفر کاهش یابد.
تعدادی از افراد ناآگاه در زمینه صنعت موتورسیکلت در خصوص معافیت مالیاتی که موضوع معافیت مالیاتی حق قانونی هر شرکتی است که می تواند از مزایا و اصلاحات قانون فعلی برای افزایش تولید استفاده کند، موضع گیری های بی اساس داشته اند. و فضای کسب و کار را رشد دهد و نباید فراموش کرد که همه این کارخانه ها برنامه های توسعه ای را در مناطق فقیر آغاز کردند. مثلاً کارخانه‌هایی در این زمینه پیدا کردیم که با وسعت 10 هزار متر مربع شروع به کار کردند و با توجه به پیشرفت فعلی در زمینی به مساحت 130 هزار مترمربع در حال فعالیت هستند. همینطور از نظر نیروی کار با 30 کارگر شروع کردند و امروز بیش از 1000 کارگر دارند.
متاسفانه برخی ادعا می کنند که حدود 95 درصد از قطعات صنعت موتورسیکلت خارجی هستند. لازم به ذکر است دوستانی که سال ها از صنعت موتور سیکلت خارج شده اند، اطلاعات میدانی و مستندی مطابق با واقعیت ندارند. به عنوان نمونه باید گزارش دهیم که خوشبختانه در نمایشگاه تحول و دستاوردهای صنعت خودرو که با حضور مسئولان وزارت امنیت برگزار شد، موتورسیکلت کاملا بومی سازی شده در داخل میهن اسلامی عرضه شد. لازم به ذکر است با حمایت منابع بانکی سرمایه گذاری های قابل توجهی در زمینه تولید موتور صورت گرفت که به یاری خداوند تا 30 روز آینده تولید انبوه این محصولات با حضور مسئولان آغاز خواهد شد. ، و این تنها بخشی از بومی سازی صنعت موتور است. همچنین، به یاد داشته باشید، مقدار قابل توجهی از قطعات و اجزای موتورسیکلت در داخل ساخته می شود. به عنوان مثال بیش از 99 درصد لاستیک و تیوب مورد نیاز خطوط تولید کارخانه ها توسط ایران یاسا و یزد تایر در داخل کشور تامین می شود، در حالی که قطعاتی مانند فن، اگزوز، یقه، شاسی، باتری، زنجیر، زین و … تولید داخلی علاوه بر این تحقیق و توسعه در زمینه صنعت موتورسیکلت و در نهایت بومی سازی این محصول یکی از چشم اندازهای بزرگ انجمن صنعت موتور سیکلت است.
یادآور می‌شود، بر اساس قانون وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولیدکنندگان موتورسیکلت در رابطه با قطعات غیرداخلی، فهرست IPI را ارائه و از طریق بند 98 ثبت نام کرده و قطعات مورد نیاز خود را وارد می‌کنند.
تعدادی از افراد ناآگاه می گویند که سازندگان موتورسیکلت در دبی در ایجاد آن سهیم بوده اند و آن را نه تنها در صنعت موتورسیکلت، بلکه در همه صنایع و نه به منظور برداشت غیرقانونی ارز، بلکه به صورت مداوم ناپسند می دانند. دور زدن و ناکارآمدی تحریم‌های سرکوبگرانه در بسیاری از کشورها از شرکت‌های تجاری واسطه سود می‌برد.
عده ای سعی می کنند خانواده صنعت موتورسیکلت در ایران را کوچک کنند و به دروغ تعداد افراد شاغل در این صنعت را به 2500 نفر کاهش دهند. با توجه به تفاوت فاحش اعداد اعلام شده در رسانه ها، به نظر می رسد این جریان ضدتولید در تلاش است تا این صنعت را کوچک کند، زیرا تنها جمعیت شاغل و شاغلان مستقیم در این صنعت 16 هزار نفر هستند.
در اوج ناباوری مافیایی که در حال نابودی صنعت موتورسیکلت کشور است پیشنهاد می کند که این صنعت تعطیل شود و صنعت دوچرخه احیا و جایگزین شود. باید به این نکته توجه کنیم که دوچرخه و موتورسیکلت کاربردهای جداگانه و کاربردهای ویژه ای دارند و کارگران محترم این کشور در هر صنعتی فعالیت می کنند، امیدواریم دوستان از این نظرات ناپخته پرهیز کنند.
در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که افرادی که قصد تخریب و تعطیلی این صنعت را دارند، همان افرادی هستند که ادعا می کنند به دلیل تخلف در صنعت موتورسیکلت از انجمن اخراج شده اند، اما واقعیت این است که همین افراد به طور کلی مجمع از تاریخ 21/04/1301 انتخابات هیئت مدیره انجمن موتور سواری که زیر نظر نماینده اتاق بازرگانی و در محوطه اتاق برگزار شد، با اعتراض برگزار شد، ولی موفق به کسب رای نشد. اعتماد اعضای انجمن
در نهایت انجمن موتورسیکلت سازان ایران اعلام می دارد که این حق را برای خود محفوظ می دارد که کلیه مطالبات مربوطه را در مراجع قضایی ذیربط مطرح کند.

ایندکسر

حتما بخوانید:
وکیل مهریه در تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum bayan escort - vip elit escort lyft accident lawyer html nullednulled themesGeciktirici