مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM چیست؟

CRM یا ارتباط مدیریت سیستم با مشتری؟ CRM به منظور مدیریت ارتباط با خریدار، با استفاده از روش توسعه فرآیندها

توسط مدیر سایت در 1 شهریور 1402

CRM یا ارتباط مدیریت سیستم با مشتری؟

CRM چیست

CRM به منظور مدیریت ارتباط با خریدار، با استفاده از روش توسعه فرآیندها و سیستم ها با هدف مهم، و مدیریت پیوندها و تراکنش های بین شرکت و مشتریانش، جمع آوری داده ها از منبع، تقسیم بندی، تجزیه و تحلیل، سیستمی را انتخاب می کند. و گرفتن عکس از آن.هدف نهایی CRM این است که منابع خود را در آینده پیگیری کند و در نهایت بتواند (ارتباط با خریدار را مدیریت کند).

وظایف مدیریت ارتباط با مشتری اغلب در توسعه یک استراتژی برای تقویت روابط در بلندمدت، از طریق استفاده از برنامه ها یا ابزارهایی برای ردیابی فرآیندهای تماس با مشتری، ارزیابی خدمات آنها، و تولید گزارش در مورد رفتار مشتری در هر مرحله از فروش خلاصه می شود. قیف یا (قیف فروش).

چه کسانی باید از سیستم های CRM استفاده کنند؟

  • اکثر کسانی که از سیستم‌های CRM استفاده می‌کردند در میان نمایندگان فروش بودند، اما راه‌حل‌های سیستمی گسترش یافت تا زمانی که به یک وابستگی اساسی برای کارکنان بازاریابی و تجارت و ارائه‌دهندگان خدمات تبدیل شد، زیرا برای بهبود تجارت و مدیریت روابط به جمع‌آوری داده‌های مشتری، تجزیه و تحلیل و یادگیری از آن‌ها وابسته هستند. به بهترین شکل. این به شرکت ها اجازه می دهد: 👇 محصولات و خدمات با قیمت مناسب در زمان مناسب برای مشتری
  • به تیم پشتیبانی فنی کمک کنید تا مشکلات را در اسرع وقت حل کنند
  • کمک به توسعه دهندگان خدمات و برنامه نویسان برای بهبود محصولات و خدمات خود

چرا مدیریت ارتباط با مشتری مهم است؟

با اتکای شدید به انتقال اطلاعات و تصمیمات خرید آنلاین، تصمیمات مشتریان شما به تجربه آنها از شرکت شما به صورت آنلاین بستگی دارد. بنابراین، برای ارائه یک تجربه آسان برای مشتری، باید بدانید که مشتری شما می خواهد چه محتوا، تبلیغات یا پیشنهاداتی را ببیند. و برای جمع آوری این داده ها، به سیستم های CRM نیاز دارید. سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری داده های مشتریان شما را از بیش از یک منبع، مانند ایمیل، وب سایت یا فروشگاه آنلاین و همچنین از تبلیغاتی که در پلتفرم های ارتباطی قرار می دهید، جمع آوری می کند.

به طور خلاصه، بزرگترین فایده ای که از CRM به دست می آورید، دیدن، تجزیه و تحلیل و بهبود روابط خود با مشتریان است، از شکایات گرفته تا پیشنهادات و فرصت های فروش. به طور کلی، اینها مهمترین مزایایی است که از CRM دریافت خواهید کرد:

ضمانت رضایت مشتری :

  • با تمرکز بر کانال ها و ابزارهایی که مشتریان شما از طریق آنها ارتباط و تعامل برقرار می کنند و رکورد مشتری را در ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری ایجاد می کنند، می توانید خدمات مشتری عالی و سریعی را ارائه دهید که رضایت مشتری را تضمین می کند.
  • افزایش سود: ابزارها و استراتژی های مدیریت ارتباط با مشتری حفظ و وفاداری مشتری را بهبود می بخشد و همچنین فروش را تسهیل می کند و کارایی آنها را افزایش می دهد که منجر به افزایش 25% تا 85% سود می شود.
  • صرفه جویی در زمان: نرم افزار CRM به خودکارسازی تمام کارهای اداری تکراری مرتبط با مشتریان، از جمله ثبت نام، ایمیل و شماره تلفن کمک می کند، که باعث صرفه جویی در وقت کارکنان شما و افزایش کارایی خدمات مشتری می شود.
  • تسهیل دسترسی: نرم افزار CRM به کارمندان این امکان را می دهد که به آن دسترسی داشته باشند و اگر برنامه با اینترنت کار می کند، از هر نقطه از طریق اینترنت به مشتریان شما سرویس دهند، یا اگر برنامه سنتی است بدون اینترنت.
  • منابع خود را توسعه دهید: در مقایسه با هزینه‌ای که برای نرم‌افزار CRM می‌پردازید، مزایایی که دریافت می‌کنید بیشتر است، زیرا فرآیندهای فروش و خدمات مشتری را سرعت می‌بخشد و ساده می‌کند، که باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری می‌شود.
  • اتوماسیون بازاریابی: ابزارهای CRM با معرفی مشتریان جدید بالقوه در چرخه بازاریابی برای هدف‌گیری مجدد، به بهبود تلاش‌های بازاریابی کمک می‌کنند.
  • مدیریت منابع انسانی: شما همچنین می توانید کارمندان خود را مدیریت کنید، اطلاعات کارمندان مانند اطلاعات تماس و ارزیابی عملکرد را پیگیری کنید که به شما امکان می دهد از عوامل انسانی در دسترس شما استفاده کنید.
  • اندازه گیری عملکرد: تجزیه و تحلیل در سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری به شناخت نیازهای مشتری و اندازه گیری عملکرد خدمات مشتری کمک می کند که بازاریابی عالی و رضایت مشتری را تضمین می کند.

چگونه روابط خود را با مشتریان مدیریت می کنید؟

از برنامه های CRM مختلف استفاده کنید

با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت خود، قادر خواهید بود اطلاعات مشتریان بالقوه خود را جمع آوری کرده، سازماندهی کنید و عملکرد تیم خدمات مشتری را اندازه گیری کنید و همچنین قادر خواهید بود برای هر یک از کارکنان مشتری خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. تیم خدمات از هر کجا.

اعضای تیم را برای استفاده از سیستم های CRM آموزش دهید

یکی از مهم ترین نکات ما برای مدیریت روابط شما آموزش کارکنان برای استفاده از سیستم ها و برنامه های CRM برای دستیابی به بهترین مزیت برای شرکت است. و شما می توانید این کار را با برگزاری جلسات آموزشی هفتگی برای کارکنان انجام دهید.

بهترین کار را برای مشتریان انجام دهید

ساده‌ترین رویه‌هایی را که می‌توان با مشتریان خود برای دستیابی به بهترین خدمات مشتری از طریق سیستم‌های CRM دنبال کرد، تعیین کنید، سعی کنید راه‌های جدیدی را امتحان کنید و در عین حال مراحل را ساده کنید تا با خیال راحت و سریع به بیشترین بازده دست یابید.

مشتریان خود را تقسیم بندی کنید

همه مشتریانی که به محصول شما علاقه مند هستند یکسان نیستند، برخی از آنها چیزهایی را که شما ارائه می دهید بسیار می دانند، برخی از آنها نمی دانند و برخی از آنها آماده قدم گذاشتن هستند و برخی از آنها سعی می کنند شما را با رقبا مقایسه کنند. سعی کنید مشتریان را به چند بخش و با توجه به موقعیت آنها در قیف فروش (قیف فروش) تقسیم کنید تا بتوانید به بهترین نحو به هر مشتری خدمات رسانی کنید.

در طرح های بازاریابی سرمایه گذاری کنید

سیستم‌های CRM به شما کمک می‌کنند تا با داده‌هایی که برای اندازه‌گیری عملکرد فروش و خدمات مشتری خود نیاز دارید، گزارش‌های دقیقی ایجاد کنید، بنابراین مهم است که در برنامه‌های بازاریابی سرمایه‌گذاری کنید و چیزها و راه‌های جدیدی را امتحان کنید تا سود خود را افزایش دهید و فروش خود را افزایش دهید.

از سیستم های CRM برای پیش بینی رفتار خریداران استفاده کنید

پس از به دست آوردن داده های مختلف از ابزاری که اعمال کردید و با ادامه ارتباط بین خود و مشتریان خود، قادر خواهید بود رفتار مشتریان را در شرایط مختلف پیش بینی کنید و هدف گذاری و خدمات خود را متناسب با آنها بهبود بخشید.

ابزارهایی که به شما در مدیریت روابط با مشتری کمک می کند

پارس ویتایگر CRM

پارس ویتایگر یکی از محبوب‌ترین ابزارهایی است که به شما یک ساختار سازمانی CRM می‌دهد تا به شما در مدیریت داده‌ها، فروش و عملکرد در میان سایر عملکردها برای افزایش فرصت‌های فروش کمک کند. یکی از مهم ترین ویژگی های این ابزار، رابط کاربری ساده آن است. به شما و اعضای تیمتان این امکان را می دهد که به راحتی از آن استفاده کنید. همچنین می توانید این پلتفرم را به مدت 15 روز به صورت رایگان امتحان کنید.

HubSpot

یکی از بهترین راه حل های قابل اعتماد جهانی که می توانید برای مدیریت ارتباط خود با مشتریان، صرف نظر از اندازه پروژه خود، به آن تکیه کنید، زیرا این ابزار با یک دوره آزمایشی رایگان آسان است که به شما در درک ابزار کمک می کند. از سوی دیگر، می‌توانید HubSpot را به وب‌سایت‌ها، فروشگاه‌های آنلاین یا ابزارها و برنامه‌های مختلف پیوند دهید. همچنین می توانید از آن برای خدمات مشتری، فروش یا حتی بازاریابی استفاده کنید.

دوشنبه CRM

این یک ابزار یکپارچه است که به شما امکان می دهد مخاطبین مشتریان شرکت خود و کانال های ارتباطی مختلف را با مدیریت گردش کار، استخراج گزارش ها و نظارت بر عملکرد کلی مدیریت کنید. چه رشته شما پزشکی، مالی، املاک، فناوری، سازمان های خیریه یا حتی مشاغل کوچک باشد، آنها را در مدیریت تجارت و روابط خود مفید خواهید یافت.

میز تحریر تازه

این ابزار که برای خدمات رسانی به موقع به مشتریان از طریق کانال های مختلف طراحی شده است ، گزارش های سفارشی را ارائه می دهد و یک پایگاه داده از مشتریان شما ایجاد می کند. این ابزار تا حد زیادی عملکرد تیم فروش و خدمات مشتری شما را بهبود می بخشد. می توانید آن را به مدت 21 روز رایگان امتحان کنید.

مایکروسافت داینامیک

کجاست برنامة آیداح البری پیوندهای مستقیم به خریداران، زراعت و کارمنان است، دغدغه مربای جزی با سلام بیان، اما کجا نایاز را با دانمارکی برناکی، نیوسی درد تا در توند دید، چگونه کامل می شود. , E برای خرید، ممکن است بخواهید با خریداران تماس بگیرید و بزرگسالی را تسهیل کنید، آن را راحت کنید.

ارزش های مایکروسافت داینامیک به جهات مختلفی است، اما اکثر آنها خدمات جامعی برای مدیریت کلیه عملیات تجارت الکترونیک در کشور هستند.

نتیجه:

مهم است که از CRM استفاده کنید تا مطمئن شوید که می خواهید مطمئن شوید که می توانید در پول خود صرفه جویی کنید و لیستی از محصولات و قیمت های خود تهیه کنید. این یک ساطع کننده اتمسفر در زمان تابش آفتاب، طغیان سیاه آن، گسترش منابع و شیارهای آن است. شما می توانید با مدیریت پیوندها با مشتریان کانادایی خود، دکمه های مختلف CRM را در وب سایت خود بررسی کنید.


crm مخفف چیست

منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن